• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
Huisartsenpost Amstelland

Huisartsenpost Amstelland

Huisartsenpost Amstelland

020 - 456 2000
voor spoed
in de avond/nacht en in het weekend
Levensbedreigende situatie?
Bel altijd 112
  • Nederlands
    • Engels
  • Vacatures
  • Patiënten informatie
    • Wanneer naar de Huisartsenpost?
    • Tevredenheidsonderzoek
    • Covid vaccinatie – GGD
    • Vervoer
    • Medicijnen
    • Tarieven
    • Privacy
    • Cliëntenraad
    • Uitwisseling van medische gegevens
    • Heeft u een klacht?
    • Heeft u een compliment?
    • Verbetersuggestie
  • Veelgestelde vragen
  • Organisatie
    • Actueel
    • Spoedpost Amstelland
    • Missie en Visie
    • Kwaliteit
    • Waarneming
    • AIOS
    • Aangesloten praktijken
  • Contact
  • Inloggen
  • Engels
020 - 456 2000 voor spoed
in de avond/nacht en in het weekend
Home » Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Algemeen

Wat te doen als mijn kind koorts heeft?

Alles wat u wilt weten over uw kind met koorts. Lees hier wat u kunt doen.

Voor wie is de HAP?

Huisartsenpost Amstelland is alleen voor patiënten waarvan de huisarts is aangesloten bij huisartsenpost Amstelland

Verzorgingsgebied:

Bellen

Waarom stelt de triagist zoveel vragen?

U krijgt een Triagist Acute Zorg aan de lijn, een speciaal opgeleide doktersassistente of verpleegkundige. De triagiste stelt de vragen om geen belangrijke dingen over het hoofd te zien en om vast te stellen hoe snel en welke hulp nodig is.

Afspraken/wachttijden

Ik kwam overdag op de huisartsenpost en ik werd meteen naar de Eerste Hulp gestuurd. Hoe kan dat?

De huisartsenpost is overdag door de week gesloten. Wanneer u spoedeisende hulp nodig heeft komt u bij de Eerste Hulp terecht. Wanneer u huisartsenzorg nodig heeft wordt u door verwezen naar uw eigen huisarts.

Vervoer

Waarom komt u geen visite bij mij rijden?

Iedere huisartsenpost heeft een eigen werkgebied. Om alle patiënten op tijd te kunnen bereiken hebben de huisartsenposten, wiens werkgebieden aan elkaar grenzen, afspraken gemaakt over wie waar naartoe rijdt.

Kosten

Gaat het contact met de huisartsenpost van mijn eigen risico af?

Een telefonisch consult, een bezoek aan de huisarts of een bezoek van de huisarts bij u thuis gaat niet van uw eigen risico zorgverzekering af. Wel zijn er kosten verbonden aan aanvullende handelingen zoals laboratoriumonderzoek, het maken van röntgenfoto’s of het halen van medicijnen.

Mocht het noodzakelijk zijn dat u wordt doorgestuurd naar de spoedeisende hulp of andere zorginstanties dan zal dit wel ten koste gaan van uw eigen risico!

Ik ben niet op de post geweest maar ik krijg wel een rekening. Hoe zit dat?

Als u alleen telefonisch contact heeft gehad met de triagiste van de huisartsenpost dan ontvangt u altijd een rekening voor het advies wat u heeft gekregen. Dit advies wordt binnen een uur ook nog door een huisarts bekeken en gecontroleerd.

Primaire Sidebar

Voordat u belt, doorloop eerst deze vragen

Wij voorzien u direct van advies.


Start


Huisartsenpost Amstelland

020 - 456 2000 voor spoed in de avond/nacht en in het weekend

Footer

Huisartsenpost

020 - 456 2000
Hou altijd uw legitimatie, BSN en medicatieoverzicht bij de hand.

Belangrijk bij uw bezoek

Het is noodzakelijk dat u een geldig identiteitsdocument en een actueel medicatieoverzicht meeneemt.
  • Privacy & cookies
  • Gebruiksvoorwaarden

Cookies op huisartsenpost Amstelland

Wij gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website voor de bezoeker beter werkt. Daarnaast gebruiken wij o.a. cookies voor onze webstatistieken.
AccepteerWeiger cookiesMeer lezen